17 år men ändå så trött...

Herregud! Igår bloggades det ingenting och frågorna var många. Varför vi inte hade skrivit? hade vi slutat? Tröttnat?
NEJ, Vi har inte tröttnat. Ibland är det inte fel att behöva vänta på, och sakna något för att verkligen uppskatta det som kommer. Sen hade vi ju ingen träning igår. Hallen var tydligen uthyrd för att någon skola skulle spela natt-fotboll. Grattis till dem och synd för oss. Inte för mig dock. Dragit på mig en förkylning, igen, och hade nog vilat iallafall.
Stefan tog beslutet att vi skulle träna ikväll, fredag, för att ha en sista träning innan matchen borta mot Mönsterås. Trots förkylningen så tog jag mig in till hallen. För jag ville för allt i världen inte missa när lill-killen som alltid gapar, skriker och stojar på samlingarna skulle sjunga. Nej, allvarligt, Niklas den tröttaste är en lugn och fin kille. Vi började träningen med en samling där alla satte sig ner utom Tröttis. Han ställde sig upp, levde in, och sjöng så vackert att han som present från laget, kommer bli anmäld i idol 2011! Grattis Niklas!
Niklas som är målvakt i a-laget, ibland u-laget och i junis-laget är en av dem personerna som man märker börjar ta för sig mer och mer. Hans utveckling pekar uppåt och killen är ju bara 17 år! Han har storleken, vinnarskallen och talangen för att komma långt med sin handboll. Jag tycker det känns bra att dela målvaktsuppgiften med Niklas och vet samtidigt att jag inte kan lata mig, för då får jag snart inte spela längre.
Jag frågade om han firats något under dagen. Han svarade med att han fått en bok och choklad. Men att han skulle firas mer imorgon. Hoppas därför att han får en toppendag imorgon. Nu är det ju faktiskt bara ett år kvar till lill-killen får hänga med oss stora på staun om kvällarna.

Träningen då. Började lite oroligt då det inte var så mycket folk. Men i sista stund så blev vi iallafall två uppställningar för att värma upp med fotboll. Unga mot gamla, precis som det ska vara, och precis som det alltid blir så vann de gamle efter en för kvällen jämn match.

Dem ställde senare upp, anfall - försvar för att för att traggla igenom anfallspelet och snacka detaljer i försvarsspelet. Denna vecka när vi möter Mönsterås så vet vi iallafall vad vi har att vänta. Deras anfallspel bygger på starkt skytte och en kantspelare som är riktigt vass. Kan inte namnet på honom men kommer ihåg att han provtränade med Hästö för några år sedan och fick kontrakt men tackade nej.
I försvar spelar dem utgrupperat, vilket vi löste med bravur senast och satsar på att göra det igen.
Det vi framförallt vet är att vi måste spela på topp för att slå dem. I Mönsterås är det alltid svårspelat.

Mr Z dök upp lite halvsent och haltandes till träningen. Ingen tjurade på honom för det då han hade med sig två kartonger med tårtor! WOW! Mr Z slutar aldrig överraska oss. Han kommer med piller när vi har ont och tårta när vi behöver kärlek.


Hörs imorgon!


Capitano

Kommentarer
Postat av: Armin

Mr Z är verkligen min stora idol !

2010-12-03 @ 23:11:26
Postat av: Nyfiken

Vem är Mr Z?

2010-12-03 @ 23:40:34
Postat av: Maz

z-bagar jajje

2010-12-03 @ 23:47:02
Postat av: Nikk

Tack så mycket! men jag tror faktiskt att jag skippar det där med idol, du änmäler mig säkert för att jag ska skippa massa träningar;)

2010-12-04 @ 12:29:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0