Insnöad...

Igår på träningen så blev det unga mot gamla i basket. De gamle fullständigt krossade kidsen i denna för kvällen full-kontakt sport. När jag och övriga målvakter lämnade matchen för att köra målvaktsträning med Micke Sjöstrand så hade jag redan tappat räkningen. Är dock ganska övertygad om att sötsberg hade koll på den och kommer kommentera detta i kommentatorsfältet.

Micke körde på bra med oss målisar igår. Vi var 4 målisar på träningen då lill-Danne aka straffexperten tränade med oss igår med. Gott att man får känna att man lever lite. Går ju rykten om att vi målvakter tillhör dem lata typerna. Visst, vi springer inga marathon under en match men det är vi som får städa upp efter utespelarnas slarvande på matcherna. Ja, det blir ju en del och och ibland kan det bli riktigt påfrestande. Slut på den diskussionen.

Putte den lilla, men ändå så stora, som jag har nämnt tidigare har ju brytit det lilla fingret. Han satsar tydligen mot nya höjder. Igår så drog han och Dahlberg in en skylift under träningen och Putte hissade upp sig i taket. Vi andra som spelade 2-mål undertiden utlöste en skott-poäng på 100kr för den som träffade honom.
Ska nämnas att ingen träffade Putte men Flottan gick iallafall plus då det kom nersnöandes 2 rockringar och 4 handbollar från skyn. Tummen upp för Putte som kanske hade dagens prestation!

Micke Sanslös önskade igår att jag skulle skriva något inlägg utan att nämna hans namn och gör därför inte det idag. Vill ju inte snöa in mig på en person.

Johanna har skrivit ett inlägg i gästboken på laget.se/flottan igen. Ett tag trodde jag hon gett upp tennisgurun men nu tycks hon vaknat igen. Spännande. Tips på vem denna Johanna är?

Tittade även in på Hästös träning igår innan våran började. Dem spelade fotboll som uppvärmning och Kalle Lång rapporterade att de unga endast vunnit 2 ggr på hela säsongen när dem spelat. Känner igen tendensen och undrar lite hur det står till med dagens juniorer? Är vi äldre helt enkelt en bättre fotbollsgeneration eller vad?


Capitano


Kommentarer
Postat av: Sötsberg

Inte för att göra dig besviken eller så mazze men hade faktiskt inte heller koll på målen. Men gammla vann vi lämnar det åt det.

2010-12-01 @ 19:28:43
Postat av: Putte

Tackar att det uppskattades! kan säga att jag var uppe idag igen och plockade ner en fotboll, en bandyboll, ett par handbollsskort, en vanlig sko och ett par sandaler också! Nu är det tomt där uppe! ...

2010-12-01 @ 22:30:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0