Blocket kanske funkar....

Visst är det trevligt med jul- och nyårsledighet från jobb o handboll, men det är alltid lika skönt att komma tillbaka till vardagen igen.
Fasta tider & rutiner.
Måndag-Fredag.
7.30-16.30.
19.30-21.30.
Sova-jobba-äta-träna-sova.

Det ända som går på rutin under ledigheten är Julafton... De är samma visa år efter år.
Man äter en lätt frukost ála knäckemacka med skinka, eftersom man vet att det väntas julbord senare på dagen. Efter det ska samtliga i familjen duscha o fräscha till sig (vilket i vårt fall innebär 7 vuxna o 2 barn). Fullständig panik bryter ut. "Jag börjar", "Nej, för fan, jag måste börja", "Vem har låst in sig på toa?", "Kan någon stryka min skjorta?" "Vafan, nu finns det ingen torr handduk kvar", "Skyyyyynda dig".
När lugnet har lagt sig, alla är uppklädda o tillkammade, brukar jag, min ena bror o farsan dra fram kortleken o köra Texas Hold Em i väntan på julbordet. Vi spelar med avbrutna tändstickor, den halvan som har tändargrejen på är värd 2 kr medans den andra blanka delen är värd 1 kr...allt handlar om NO LIMIT... det gick tungt för mig o farsan iår, brorsan skinnade oss fullständigt.
Runt 13.30 står julmaten klar, det frossas i sill, skinka, janssons, ägghalvor, köttbullar osv osv osv... 
De fina är sen efteråt när man fullständigt rullar bort från bordet o slänger sig i soffan...
15.00 = Kalle Anka. 
Måste säga att André Popps gjorde en gedigen insats som julvärd iår. Ungarna kollar på Kalle medans övriga halvsover en stund efter middagen...  
När man senare vaknar till på soffan anser de flesta sig vara värda en liten GT... eller kanske två under kvällens gång.. =)
Bank, bank, bank... mannen med skägget är på igång! Lite konstigt att han varje år bara har 5-6 klappar i säcken o sen ligger övriga redan under granen?! Hur funkar det egentligen!?
Ungarna springer omkring som pissnödiga höns o vet inte vart dom ska ta vägen, vågar dom krama tomten? Vad är det i alla packet? Har ni tänkt på en sak angående barn på julafton, dom blir superglada för alla packet dom får men det är själva öppningsprocessen som dom njuter av, att riva o slita upp pappret.. innehållet slänger man bakom sig för att raskt öppna nästa packet.... haha, det är en fröjd o se!
Resten av kvällen består av packetöppning o grötätande. 
Visst, det kanske är samma visa varje år, men det har ändå sin charm, jag skulle inte vilja ändra någonting. Det handlar ju trots allt om att umgås med sina nära o kära. 

Nu ska jag surfa vidare till blocket.se o se om jag kan hitta 2 nya ljumskar till ett bra pris...

/ Pellée 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0