Hand i hand...

Ser att våra trogna besökare inte ger upp hoppet om oss här på bloggen. Vi har inte lagt ner den, inte alls. Vi har dock begränsat skrivandet till "vi skriver när vi har något att skriva". Lika bra det kanske då folk lätt kan tröttna på historier om tex. Micke Sanslös.

Några timmar har nu passerat sedan derbyförlusten. Väntade med att skriva efter matchen då jag hoppades kunna smälta det bättre. Har väll lugnat ner mig lite men som min sambo sa till mig på kvällen när jag inte kunde somna: "Jonas, du är en riktigt dålig förlorare". Jo, jag vet. Är nog det.
Det som retat mig mest dagarna efter förlusten är nog inte dem 2 icke vunna poängen. Snarare sättet vi inte vinner dem på. Tycker vi kämpar och sliter i 60 min till skillnad från förra derbyförlusten. Tycker dock att vi får dåligt betalt både framåt och bakåt. Hade vi förlorat och samtidigt känt att vi inte har mer att ge, så hade det vart ok. Efter matchen när man sumerar eländet så är det inte många som kommer upp i normal standard. IFK är inget dåligt lag och ska man vinna ett derby kan vi inte spela på 80% av sin förmåga.
IFK gör samtidigt det bra som vi gör mindre bra. Dem har långa anfall och varje gång vi känner vi har träff så smäller det. Dem spelar även ett tufft försvarsspel där dem saboterar våran rytm vilket ger lite frustation. Tycker vi har ett minst lika bra lag som IFK. Men efter 2 förluster kan man inte annat än säga att det är bättre än oss på att spela derby iallafall.

Träningen igår började lite speciellt. Vet inte om Stefan ville förnedra oss lite eller om han bara tyckte det var roligt. Vi skulle iallafall gå ihop 2 och 2 och springa runt hallen. Inte nog med det skulle vi hålla hand också. Stolta pojkar som vi är hade vi inga problem med det och spatserade runt hallen, leendes mot damlaget som tränade precis innan oss.
Sen så hade antingen städansvarig bett herrlaget ta hand om golvputs i östersjöhallen igår eller så ville bara Stefan ge oss lite skitträning. Oavsett så gav det resultat. Övningarna vi gjorde, gjorde både golvet i hallen renare och träffade några muskler i kroppen som inte används allt för ofta. Ska erkännas att det fanns några ömma punkter i kroppen i morse när jag vaknade.

Två träningar och två matcher kvar den här veckan. Skulle kännas bra med två fantastiskt bra pass och fyra välbehövliga poäng.


Capitano

Kommentarer
Postat av: Sjöberg

Sluta inte skriv om historierna om bl a Micke. Dom är minst lika viktiga! Eller annat skvaller utanför planen. Vad hände med Johanna?

2011-01-11 @ 22:17:57
Postat av: Doris

Johanna visade sig vara en stor jugge på höger nio. han erkände på julfesten =))

2011-01-12 @ 08:27:39
Postat av: Sjöberg

Oj vad oväntat :)

2011-01-12 @ 13:43:09
Postat av: Therése L

Jonas, Jonas håll dig till att köra budbil. Någon idrottsman blir du aldrig

2011-01-12 @ 21:04:40
URL: http://sotalillasyster.blogspot.com
Postat av: Mazetti

Ja du Therese. Antar att det är Johan som sitter bakom knapparna och ber dig skriva. Strongt att gömma sig bakom sin kvinna ;)

2011-01-15 @ 13:00:30
Postat av: K-town

Mer Micke Sanslös!

2011-01-15 @ 14:01:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0